Followers

Sarapan Yang Berkhasiat :)

Selamat Pagi!!

Saya selalu jumpa ramai kawan2 yang tak sarapan sebelum ke tempat keruja..kenapa ye? maybe tak sempat nak buat sarapan di rumah kot ye? sampai tempat kerja baru beli sarapan..atau lagi teruk tak makan..LUNCH baru makan..sekali harung..jimat katanya...adoii itu bukan jimat..itu seksa badan namanya!! pelajar2 pun digalakkan sarapan sebelum masuk kelas supaya boleh fokus time cikgu mengajar..kalau perut kososng, macammana nak fokus dengan baik kan?? Oksigen pun tak sampai ke otak dengan baik..balasannya menguap2 & mengantuk bila cikgu mengajar..kan rugi!! Tahu tak kenapa kita perlu sarapan?? Sebab kita tidur dah 6/7 jam kan..sepanjang kita tidur mana ada kita makan..kan tempoh lama tu? Perasan tak kebiasaannya bangun tidur je kita rasa lapar?? Kalau jumpa orang yang bangun tidur kenyang nak jugak tahu rahsianya kan? hehe

Haaa lagi satu sebab semasa kita tidur, kebanyakkan organ2 kita ni bekerja..badan memerlukan tenaga yang banyak untuk pam darah, oksigen, peredaran darah & macam2 lagi..jantung kalau berhenti pam oksigen apa jadi?? innalillah la kan?? sebaiknya hargailah kesihatan tubuh badan kita ye :)

Saya nak perkenalkan satu HIDANGAN SIHAT untuk sarapan pagi ni..sangat mudah..merupakan meal replacement..kalau minum ni saja inshaAllah memang kenyang sangat2 dah..jom baca antara kebaikan #CinchShakeMix ni..ada 3 perisa hebar tau..ada vanilla, coklat, dan cafe latte..mana2 yang tak boleh nak tinggalkan kafien tu boleh la ambil cafe latte ni..baunya sangat harum dan sangat memikat selera :)

Macam saya suka coklat..bancuh dengan air coklat..letak syrup hersheys coklat ni sikit, pastu blend..memang aummm la rasa dia..sedap sangat2!! heaven rasa coklat tau :) Actually nak minum plain pun boleh..sedap jugak..sehari ambil 2 scoop..so biasa sarapan ngelat nak makan kan?? Just bancuh ni je inshaAllah kenyang sampai tengahari nanti..haa eh2 ni antara KELEBIHAN Cinch Shake Mix ni..

~ Meal Replacement
~ Tinggi Kandungan Serat
~ Memberi Rasa Puas & Kenyang
~ Mengandungi Nutrisi Lengkap
~ Memelihara Otot
~Memelihara Kesihatan

Cinch Shake Mix ni bagus untuk mereka yang ingin MENGEKALKAN BERAT BADAN atau mereka yang ingin MENURUNKAN BERAT BADAN..sebab Cinch Shake Mix ni menandungi LEUICINE..haa apa itu Leuicine?? Tunggu di entry akan datang ye kawan2..jom sarapan dulu :)

Untuk sebarang pertanyaan bolehlah hubungi saya di talian 0193255488..boleh call/ sms/ whatsapp :)








No comments: