Followers

Jom Sarapan!


 Mulakan Hari Dengan Sarapan Yang Berkhasiat!!


Assalamualaikum WBT..Alhamdulillah..bertemu kita di entry saya yang pertama..syukur ke hadrat Illahi dapat juga saya peluang berkongsi cerita dengan anda semua..kali ini saya nak ceritakan kisah saya & sarapan pagi..woww!!

Saya ni jenis suka sarapan di rumah..setiap pagi saya akan membuat sarapan pagi untuk keluarga..Alhamdulillah..ramai yang memberi alasan tidak sempat menyediakan sarapan betul x? Lebih mudah makan di tempat kerja atau di warung2..actually saya dah biasa dari kecil sarapan di rumah..selain dapat menjimatkan kos, saya juga dapat amalkan pemakanan sihat! Yelaaa makan di rumah lebih selamat..lebih bersih sebab kita yang sediakan sendiri kan?? Tak susah..sarapan saya mudah saja..sekadar roti bakar, sandwich, lempeng, nasi goreng atau apa saja yang saya sempat buat..paling mudah roti sapu nutella..hehe

Haaa tapi yang paling penting sarapan saya yang wajib ada setiap pagi adalah #ESP!! Apa tu ESP?? ESP ni Energizing Soy Protien..sejenis serbuk minuman berperisa vanilla..rasa soyanya sangatttt laaa asli..sebab pembuatan ESP ni pun memang natural..tanpa pengawet..tanpa pewarna..ESP merupakan SUMBER PROTIEN biologi yang LENGKAP berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi yang RENDAH LEMAK, BEBAS KOLESTROL, dan kaya dengan ASID AMINO penting..tahu tak badan kita ni tak boleh hasilkan asid amino tau..kalau ada yang kata boleh tu memang pelik la kan..hehe 

Kenapa saya suka sangat ESP ni?? sebab ia TERBUKTI SECARA KLINIKAL tau dapat MEMBEKALKAN TENAGA BERJAM-JAM lamanyaaaaa..haaa tu diaaa ada ujian klinikal hokayyy..bukan saja-saja nak buat kenyataan palsu :) 
Haaa lagipun tumbuhan berprotien yang berkualiti tingi dengan kandungan 14gram protien soya sihat dan 500mg kalsium bagi setiap hidangan. Kalau minum ESP ni kan, yang BESTnya ia mengekalkan keanjalan otot tau..so takde lah lembik je otot-otot kita..baru tough!! Indeks Glisemik yang rendah dapat membantu mengekalkan gula dalam darah yang normal..so amatlah sesuai umtuk anda yang selalu hypo ke..ada diabetis ke..jangan risau..selain itu, ESP n membantu menyokong sistem imun, mengekalkan tahap kolestrol normal, dan menggalakkan kesihatan jantung & prostat! Maknanyaaa ESP ni sangat sesuai jugak la untuk kaum adam :)

Saya sangat suka ESP ni shake atau blend dengan susu..SEDAPPP sangat-sangat tau! Haa kalau nak jaga BERAT BADAN pilihla susu LOW FAT tau :) Jangan pilih yang Full Cream plak..hehe kalau minum ESP saje pun boleh..lagi-lagi kalau time perut kosong..kotla dah tak sempat sangat tu kan nak buat sarapan..sarapan ni sangat penting tau..terutama yang jaga diet tu..haaa jangan sekali-kali abaikan sarapan..kesian tau kat perut kita..dah tidur 6-7jam of course laa bangun tidur perut lapar kan?? So shake je ESP ni inshaAllah kenyang dah boleh tahan sampai lunch..silap-silap sampai ke petang kenyang :) ! hidangan membekalkan 105kkal..haa tu kalau anda minum plain 3 sudu lah ye..kalau ada campur susu mestila up skit..tapi jangan risau..selagi di bawah 250kkal masih ok sebab sarapan kita just perlukan 250kkal je :)

Oklahhh..InshaAllah nanti kita jumpa lagi di entry akan datang..pastinya ada banyakkkk lagi kisah-kisah menarik untuk anda semua :)



No comments: