Followers

Awas! Sembelit Ketika Berpantang!

Cara Atasi Masalah Sembelit Ketika Berpantang


    Kerap kali saya mendapat pertanyaan daripada ibu-ibu yang baru lepas bersalin..macammana nak atasi masalah SEMBELIT ni ye?? terutama ibu-ibu yang baru melahirkan anak pertama..yelaa..belum ada pengalaman kan..so tak tau nak tanya siapa?? Orang tua-tua pulak tak bagi minum air banyak-banyak..nanti urat kembang laa itu la ini laa..kan?? Tapi kalau ikutkan boleh je..tapi kena ada caranya..bukan sekali teguk habis secawan..kena la minum sikit-sikit ye..atau lebih mudah..seteguk-seteguk..rehat nanti minum lagi..sikit tapi kerap..haaa gitu..nak plak dalam pantang makanan kita makan yang kering-kering je..tak berkuah..then buah-buahan pun tak semua boleh makan..macam Oren je yang boleh makan kebiasaannya..sayur pun sayuran terpilih je kan?? Asyik sawi, pegaga, lobak putih..44 hari nak hadap..jemu kan?? Belum lagi orang yang tak makan sayur..apa jadi?? makin KURANG la kan SERAT dalam badan tu..bila kurang serat..SEMBELIT laa jadinya..haa gitu

    Actually saya pun tak terkecuali..pengalaman berpantang anak pertama amat menyakitkan! Rasa tak sanggup nak buang air besar..siap menangis dalam jamban! Nak plak kat kampung tandas cangkung..lenguh bak hang! Nak TERAN tak tak boleh pulak..kang BUASIR mak kata..terkeluar tombong bak kata uwan..haaa jangan buat pasal..ramai tak tau ni..tup-tup dapat Buasir plak..tiap kali buang air besar, lebih 30 minit dalam tandas..siap anak dah melalak-lalak nak susu..yang kita ni plak tengah STRESS nak membuang..aduhhh sengsara! adoiii memang azab! Dengan luka jahitan lagi kan..perghhhh memang takut nak membuang..bila misi tanya hari dah berak?? laju je dahhh padahal tak pun..hahahahha..Tambahan lagi masa tu cetek ilmu..sabar jelahhh

       Alhamdulillah..Masuk anak kedua dah pandai sikit..hihi awal-awal dah stanby fiber..beli Horlick Fiber tu..hari-hari minum..Alhamdulillah sangat2..tak sembelit dah..tapi kadang-kadang terkena jugak..tapi tak la seteruk anak pertama..hehe boleh membuang dengan tenang..hihihi


Sekarang ni dah MUDAH dengan adanya Ostematrik Shaklee ni..mudah sangat nak membuang..haaa nak tau apa istimewanya Ostematrik Shaklee ni??

OsteMatrixTM membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi.  Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik.  Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan. Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

>>Sumber : Website Shaklee



OsteMatrix Membekalkan:

~1,000 mg (100% DV) unsur kalsium daripada sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semula jadi
~400 mg (100% DV) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya
~400 IU (100% DV) vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium
~Kaplet bersalut yang mudah ditelan
~ Sajian harian hanyalah sebanyak 4 biji. Untuk hasil yang lebih baik, ambil 2 biji kaplet, dua kali sehari berserta makanan.



Haaa sangat BEST! Saya memang saran sangat-sangat Ibu-ibu berpantang ambil Ostematrik ni..bukan setakat membantu untul LAWAS je..lagipun ibu-ibu digalakkan ambil LEBIH Kalsium..yelaaa..nanti menyusu lagi kan..baby banyak serap kalsium dari ibu..haa nanti kalau tak cukup kalsium mula la badan cepat letih..lesu..asyik nak marah..stress dan macam-macam lagi..yang bestnya..lenguh-lenguh badan menyusu pun inshaAllah boleh berkurang..sakit-sakit belakang tu tak berpanjangan lah! InshaAllah dengan Izin Allah :)

Berminat nak dapatkan Ostematrik?? Boleh hubungi saya :)


>> Siti Shafieda Shaharudin 
>> Sms/ Call/ Whatsapp : 019-3255488
>> Shaklee Independent Distributor COD kawasan Merlimau, Jasin & Melaka
>> Poslaju Seluruh Malaysia 






Post a Comment