Followers

Protein Untuk Kecantikan

KESAN PENGAMBILAN PROTEIN UNTUK KECANTIKAN


Holaa holaaa!!


Haiiii..wahhh berseri-seri muka kebanyakkan orang di luar sana tu bila tau bulan ni adalah Promosi ESP!! Apa tu ESP?? Energizing Soy Protein lah :) haa apa yang menarik sangat ESP ni sampai 1 Malaysia dok tergila-gila suka sangat kat ESP ni kan..nyum2..mari kita BONGKAR Rahsia ESP ni..apa yang membuatkan ESP ni sangat ISTIMEWA.


Protein untuk kecantikkan??  Woww!! Sukanya!! Cantik?? Semua suka cantik..zaman sekarang ni bukan wanita je yang suka pada kecantikan, lelaki pun ramai yang obses ok..so tak hairan lah banyak sangat produk-produk kecantikan untuk lelaki & wanita sekarang ni..tapi bagaimana anda memilih sesuatu produk?? hati-hati yaaa

Ok sekarang ni saya nak cerita lagi tentang SYOKnya ESP Shaklee ni atau Protein Soya Shaklee..ok jom baca serba sedikit FAKTA mengenai ESP ni :)


~ Merupakan makanan utama dalam program Shaklee. Protein amat penting dalam DIET harian kita. Ia merupakan minuman berkhasiat, sumber lengkap protein secara biologi yang bermutu paling tinggi yang dihasilkan dari kacang soya.

~ ESP memberi TENAGA yang berpanjangan dan membaikpulih sel-sel dan tisu-tisu yang rosak.



~ ESP mengandungi 14 gram protein soya BUKAN GMO berkualiti tinggi

~ Mempunyai Indeks Glisemik yang RENDAH di mana gula dilepaskan secara perlahan-lahan sambil membebaskan Glukos ke dalam badan kita. Jadi, ESP juga sangat sesuai untuk pesakit DIABETIS.

~ ESP Diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzein.

~ ESP tidak mengandungi kolesterol dan laktosa.



~ Ia mengandungi semua asid-asid amino yang diperlukan oleh tubuh anda bagi mengekal tisu-tisu yang sihat, termasuk 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh dengan sendirinya.

~Produk Protein Soya ini adalah sumber-sumber kalsium dan zat besi yang baik. Selain itu ia tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet






 ESP ni memang minuman kegemaran 1 Malaya tau..haaa HEBATkan?? memang dambaan setiap insan! Cewahhhh eh tapi memang betul pun..semua orang wajib memiliki ESP ni..bukan takat SELAMAT untuk di minum..malah SEMULAJADI..rasa asli soya nya tu..ummphhhh pekat melekat terpikat!

>>Makanan Untuk Kulit


"kulit yang PEJAL dan LICIN bergantung kepada PROTEIN yang BAIK KUALITInya. Komponen utama kulit adalah keratin,kolagen dan elastin yang semuanya terjadi daripada protein. Kita disarankan MENGURANGKAN LEMAK dalam diet kita untuk memperolehi kulit yang cantik. Apabila anda mengurangkan lemak,automatik anda akan mengurangkan protein. kerana kebanyakan makanan yang BERPROTEIN yang kita gemari mengandungi lemak. Jadi bagaimana nak membekalkan protein untuk nutrisi kulit yang siha dan cantik?Inilah sebabnya saya dengan tegasnya mengesyorkan anda mengambil SUPLEMEN PROTEIN berasaskan SOYA yang berkualiti untuk melengkapi nutrisi kulit anda.." ~ Dr Bruce Miller
 

Fungsi Protein Untuk Kecantikan


*Kulit menjadi anjal disebabkan kehadiran kolagen yang bertindak seperti simen yang kuat menggabungkan di antara satu sel dengan sel yang lain. 

*Kolagen adalah tisu berstruktur dan proses penggantiannya sangat perlahan. KOLAGEN DIPERBUAT DARIPAPA PROTEIN BERSERAT. Hakikatnya, 30% daripada keseluruhan protein dalam badan adalah kolagen.

* Fiber putihnya yang kuat itu adalah lebih kuat daripada wayar logam yang sama saiznya serta mempunyai rangkaian elastic kuning yang dipanggil ELASTIN, membentuk jambatan tisu yang memegang badan kita.

* Kolagen menguatkan kulit, salur darah, tulang dan gigi. 

* Kolagen adalah satu di antara PROTEIN YANG BERNILAI di dalam badan manusia. 

* Otot-otot di bahagian kaki dan tangan akan mula menggeleber bagi orang sakit atau yang mengamalkan protein rendah diet sebagai tanda mereka sudah kehilangan kolagen.

Percaya atau tidak  kulit saya sentiasa lembab & tidak berminyak  walaupun saya tidak mencuci muka dalam tempoh yang panjang. Saya amat  menggalakkan pengambilan Energizing Soy Protein (ESP) bersama-sama dengan skin care set Enfullse kerana Protein diperlukan untuk membentuk kolagen serta membaikpulih sel yang rosak dan Vitamin E, Vitamin C di dalam skin care set kulit pula bertindak sebagai pendinding kepada radikal bebas yang merosakkan kolagen.




 Yeahhh..itu diri saya sendiri..saya memang peminat tegar ESP ni..memang minuman harian setiap pagi..muka ni TANPA BEDAK ok..baru pas solat masa ni..saya ni memang tak rajin bab-bab nak tempek bedak ni..biasanya waktu pagi nak ke tempat kerja je baru pakai bedak..selebihnya kalau dah solat Dhuha, Zohor & Asar di opis memang tak rajin dahla nak sapu bedak..hihi cuma Lipstik je wajib pakai sebab nak naikkan seri :) ..kebetulan masa ni baru beli Lipstik Mary Kay, so nak tunjuk ke kawan selfie la kannnn..heheheh



Adakah anda mengalami simptom2 berikut :
1. Kulit wajah yang kusam?
2. Wajah penuh dengan tompokan bekas jerawat yang hitam?
3. Bekas gigitan nyamuk yang akhirnya menjadi kudis dan meninggalkan kesan ?
4. Rambut sering gugur?
5. Lemah dan tidak bertenaga?

  
Jangan tunggu lama-lama ok..sebab KECANTIKAN dalah HAK MILIK SETIAP INSAN :) 


Bulan ni promosi ESP kembali.. Buy 6 free 1, Buy 2 diskaun 5%. Memang terbaikkk! Cepat anda bertindak, cepat anda dapat kesan :)









SiD Terbaik anda! 
Siti Shafieda Shaharudin
Sms/ Call/ Whastapp 019-3255488
Cod : Merlimau, Jasin, Melaka











Post a Comment